Kao diplomirani novinar možeš da izbegneš rad u redakciji, ali se pisanja nećeš odreći čak i da napisano možda niko nigde i ne pročita.
Ipak je naišlo vreme kada je veština pisanja postala potreba – da se osmisli slogan, napiše kratak prodajni tekst, možda blog ili opis nekog proizvoda, te postah i kopirajter – zanimanje za koje nas na fakultetu nisu posebno obučavali, ali koje mi je spontano pridodato, a intuitivno leglo.
Pisanje je moja dominatna forma izražavanja, kroz koje sam filtrirala razne uticaje i teško da ga se mogu odreći.
Kroz rutinu svakodnevnog pisanja stekla sam veštinu brzog pakovanja misli u rečenice, a onda i rečenice u tekstualne forme različitog žanra. Lako struktuiranje i kombinovanje delova teksta zarad pecanja i držanje nečije pažnje, dođu mi kao ukrštenica ili slagalica, zabavne.
To se dugo i neprekidno vežba. Kroz svoje višegodišnje pisanje Bababloge, izgulila sam slojeve nekih trendova, tuđih stilova, svih ikada meni profesionalno nadređenih, ali i obrazovanjem stečenih uticaja … To je beskrajni proces i ja znam da ću se tako “igrati” možda i doživotno.
Ipak, mnogo igranja u situacijama formalne i veoma poslovne komunikacije, kada svaka reč treba da je deo poruke koja nešto rešava, a ne guši, nije poželjna. E to se uči, brže i lakše od gore pomenutog pisanja kao kreativnog puta.
Nisam ni verovala dok nisam videla, kako su neki imejlovi “obukli bele zimske kapute, dok sunce zaranja kroz suton”… unapred izgubljena sreća da se išta elektronskom poštom dogovorimo.
Smešno je i istovremeno nije smešno, kako su nam moderni kanali komunikacije dozvolili da prelivamo neformalno u formalno komuniciranje, pa nas još i ugruva lični, nebrušeni talenat.
A tek potreba za PAŽNjOM …kao nepresušna potreba svih nas, pa smo svi u konstantnoj AKCIJI da je zadovoljimo.
No sve to može i smirenije, a dovoljno izražajno da nas prepoznaju i u mraku i u haosu koji vlada u svakolikom komuniciranju, gde je buka odavno nadmašila i onu pijačnu zbog koje se čovek lako i prevari.
Da ne biste i vi svojim izlaganjem doprinosili buci i pravili od marketinških kampanja pijačne – možete mi se javiti za uslugu kopirajterskog pisanja ili se možete prijaviti na mentorski program komunikacije, gde ćete dobijati smernice kako da oblikujete svoj narativ i da se svojom pričom izdignete iznad buke.
Ispod možete videti primere tekstova, sajtova i kampanja na kojima sam bila angažovana u ulozi kopirajtera, pa ukoliko stil pisanja rezonuje sa Vama, budite slobodni da me kontaktirate za saradnju.